
Sales Governance
Du bliver kvalificeret til at varetage ledende stillinger i private og offentlige virksomheders marketings- og afsætningsfunktioner.
Uddannelsen henvender sig til dig, som har erhvervserfaring inden for det økonomiske felt og ønsker yderligere teoretiske og metodiske redskaber inden for strategisk salg og marketing.
Holdinformation
Startdato: | 11/08/2025 |
Slutdato: | 31/12/2025 |
Optagelsesfrist: | 06/08/2025 |
Afholdelsesform: | Aftenundervisning |
Hjemmeside: | |
Kontaktinformation: | Copenhagen Business School - Handelshøjskolen (CBS Handelshøjs) hdtilmelding@cbs.dk |
Undervisningen foregår: | Copenhagen Business School Solbjerg Plads 3 2000 Frederiksberg |
Pris: | 6 575.00 |
Tilmeldingsblanket: | Ingen tilmeldingsblanket |
Beskrivelse
Hvilken rolle spiller salgsledelsen i virkeligheden?
Salgsopgaven bliver mere og mere kompleks og involverer stadigt flere funktioner både i en virksomhed og hos dens kunder. Derfor er salgsledelse ikke kun et spørgsmål om at lede salgsfunktionen, men også om at synkronisere den i forhold til andre funktioner i virksomheden. Det er i store træk rammerne for Sales Governance, et nyt fag, der er udviklet på grundlag af forskningsprojektet ”Morgendagens Salg”, der blev afsluttet i 2020.
Faget giver dig overblik over de forskellige begreber for salgsledelse og en forståelse for salgsledelsens rolle i en strategisk sammenhæng. Du bliver bl.a. i stand til at skelne mellem operationelle, taktiske og strategiske beslutninger og hvordan du synkroniserer kundernes købsprocesser med jeres salgsprocesser og KPI’er.