HD 2. del, Marketing Management
Hold

Sales Governance

På uddannelsen lærer du at planlægge og lede arbejdet med salg og markedsføring på strategisk og taktisk niveau.

Du bliver kvalificeret til at varetage ledende stillinger i private og offentlige virksomheders marketings- og afsætningsfunktioner.

Uddannelsen henvender sig til dig, som har erhvervserfaring inden for det økonomiske felt og ønsker yderligere teoretiske og metodiske redskaber inden for strategisk salg og marketing.

Holdinformation

Startdato: 11/08/2025
Slutdato:
31/12/2025
Optagelsesfrist:
06/08/2025
Afholdelsesform:
Aftenundervisning
Hjemmeside:
Kontaktinformation: Copenhagen Business School - Handelshøjskolen (CBS Handelshøjs)
hdtilmelding@cbs.dk
Undervisningen foregår: Copenhagen Business School
Solbjerg Plads 3
2000 Frederiksberg
Pris:
6 575.00
Tilmeldingsblanket:
Ingen tilmeldingsblanket

Beskrivelse

Hvilken rolle spiller salgsledelsen i virkeligheden?
Salgsopgaven bliver mere og mere kompleks og involverer stadigt flere funktioner både i en virksomhed og hos dens kunder. Derfor er salgsledelse ikke kun et spørgsmål om at lede salgsfunktionen, men også om at synkronisere den i forhold til andre funktioner i virksomheden. Det er i store træk rammerne for Sales Governance, et nyt fag, der er udviklet på grundlag af forskningsprojektet ”Morgendagens Salg”, der blev afsluttet i 2020.

Faget giver dig overblik over de forskellige begreber for salgsledelse og en forståelse for salgsledelsens rolle i en strategisk sammenhæng. Du bliver bl.a. i stand til at skelne mellem operationelle, taktiske og strategiske beslutninger og hvordan du synkroniserer kundernes købsprocesser med jeres salgsprocesser og KPI’er.

Uddannelsessteder