HD 2. del, Marketing Management
Hold

Data og kundeindsigt i teori og praksis

På uddannelsen lærer du at planlægge og lede arbejdet med salg og markedsføring på strategisk og taktisk niveau.

Du bliver kvalificeret til at varetage ledende stillinger i private og offentlige virksomheders marketings- og afsætningsfunktioner.

Uddannelsen henvender sig til dig, som har erhvervserfaring inden for det økonomiske felt og ønsker yderligere teoretiske og metodiske redskaber inden for strategisk salg og marketing.

Holdinformation

Startdato: 05/11/2025
Slutdato:
31/12/2025
Optagelsesfrist:
30/10/2025
Afholdelsesform:
Fleksibel undervisning
Hjemmeside:
Kontaktinformation: Copenhagen Business School - Handelshøjskolen (CBS Handelshøjs)
hdtilmelding@cbs.dk
Undervisningen foregår: Copenhagen Business School
Solbjerg Plads 3
2000 Frederiksberg
Pris:
6 575.00
Tilmeldingsblanket:
Ingen tilmeldingsblanket

Beskrivelse

Fra data i Excel-ark til virkeligheden
Ændringer i kundeadfærd skaber nye udfordringer inden for marketing. Med den digitale udvikling har virksomheder nu adgang til en rigdom af data. Den store udfordring ligger i at filtrere denne datamængde fra diverse kilder for at skabe indsigt, der kan anvendes til at skille sig ud på markedet.

Dette kursus udstyrer dig med en værktøjskasse fyldt med modeller og metoder, der hjælper dig med at be- eller afkræfte hypoteser og afdække nye sammenhænge. Du vil arbejde med Business Intelligence-værktøjer til at analysere salgs- og marketingproblemer og lære, hvordan du kan omsætte analyseresultater til konkrete handlingsplaner og forventede resultater i den virkelige verden.

Kurset beriger marketingafdelingen med nye færdigheder, forbedrer kundeindsigten og -forståelsen og fremhæver vigtigheden af strategisk at integrere dataarbejde i organisationens struktur.

Uddannelsessteder