I undervisningen arbejder du med digitale marketingbegreber, modeller og teorier med henblik på at vurdere potentialet for salg via organisk søgetrafik.
Du lærer at opstille og udvælge KPI’er for virksomhedens digitale strategi. I undervisningen arbejder du også med at formidle konsekvenser af markedsføringsindsatsen over for interessenter og samarbejdspartnere, fx ved hjælp af webstatistikker.
Emner i undervisningen er bl.a.:
- Søgeordsanalyse
- Indholdsproduktion
- Teknisk SEO
- Forståelse for links og link building
- Søgemaskinernes algoritmer
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Københavns Erhvervsakademi (kea.dk)
- UCN (ucn.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Desuden online hos SmartLearning (smartlearning.dk)
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal evt. med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.