I undervisningen lærer du at anvende og drifte kanaler på en række sociale medier, herunder at vurdere og udvælge relevant indhold til forskellige sociale medier i relation til online salg og markedsføring.
At formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til kolleger, samarbejdspartnere og ikke-specialister indgår også på modulet.
Emner i undervisningen:
- Trends og tendenser inden for sociale medier
- Digital markedsføring via sociale medier
- Indholdsproduktion på sociale medier med AI og onlineværktøjer
- Webanalyse af content performance
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Københavns Erhvervsakademi (kea.dk)
- UCN (ucn.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Desuden online hos SmartLearning (smartlearning.dk)
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal evt. med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.