Modulet fokuserer på, hvordan du i praksis kan bidrage med analyser, forslag, argumentation, vurderinger og valg i forhold til virksomhedens e-handelskoncepter og praktiske løsninger, herunder teknologi.
Du lærer bl.a. om:
- E-handelsbegrebet
- Forretningsmodeller og business cases for e-handel
- E-strategi og e-handel, integration og sammenhæng med overordnet strategi
- National og international e-handelsstrategi
- Analyse af behov for nye e-handelsløsninger
- Markedsudvikling og trends indenfor e-handel
- Relevant jura, herunder handelsbetingelser og håndtering af persondata
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Københavns Erhvervsakademi (kea.dk)
- UCN (ucn.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Desuden online hos SmartLearning (smartlearning.dk)
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal evt. med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.