Kandidatuddannelsen har fokus på kommunikation i et organisatorisk og forretningsmæssigt perspektiv.
Kommunikation fra et helhedssyn
Du lærer at anlægge et helhedssyn på virksomhedens eller organisationens kommunikation til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere eller interessenter, ligesom du får en stor viden om de vilkår, der generelt gælder i forhold til omverdenen.
Du bliver i stand til at arbejde med såvel forretningsstrategi som kommunikationsstrategi samt at anvende kommunikation som et ledelsesredskab. Det betyder, at du vil kunne lede kommunikationsopgaver på tværs af funktioner, faggrænser, kulturer og landegrænser.
Uddannelsens profiler
På andet semester udbyder uddannelsen fire forskellige profiler. Oprettelse af den enkelte profil afhænger af tilslutningen. Ikke alle bliver nødvendigvis oprettet hvert år.
De forskellige profiler er:
- Digital Media, Organisation, and Communication
- International Business and Society
- Marketing and Cultural Analysis
- Public Affairs and Political Communication
Tredje semester består af valgfag.
Titel
Kandidatuddannelsen giver den akademiske titel cand.merc.(kom.).