Uddannelsen giver dig kompetencer inden for digital forretningsforståelse, e-handelssystemer, dataanalyse, customer experience, advanced digital marketing, creative content og Google Analytics.
Opbygning
Uddannelsen strækker sig over tre semestre:
- 1. semester: Fokus er bl.a. på digital forretningsforståelse, e-handelssystemer og customer experience. Du skal finde en praktikvirksomhed, som du allerede i slutningen af 1. semester har korte forløb hos
- 2. semester: Du får viden om advanced digital marketing og dataanalyse. En dag om ugen arbejder du i praktikvirksomheden, hvor du løser opgaver i tæt samarbejde mellem virksomheden og uddannelsen
- 3. semester: Du er i praktik to dage om ugen. Derudover skal du fordybe dig i emner, der er relevante i forhold til uddannelsens formål. Som afslutning skriver du et bachelorprojekt
Fag
Uddannelsens fagområder er:
- Datadrevet marketing og salg: Datadrevne analyser til udvikling af forretningens salg- og marketingsstrategier, herunder metoder og værktøjer til dataanalyser med det formål at udvikle konkurrenceparametre
- E-handel: Strategiske analyser af den digitale forretning, herunder forståelse for og tilgang til e-handelsteknologier og udvikling af kreativt indhold til salg og markedsføring
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen professionsbachelor i e-handel. Den engelske titel er Bachelor of E-commerce Management.