Du lærer at udarbejde og gennemføre salgs- og markedsføringsplaner, der er målrettet forskellige kundegrupper på et globalt marked. Du bliver også undervist i metoder til analyse af virksomheders kundegrundlag på eksportmarkedet og til at udvikle eksportmarkeder i forhold til kunderne.
Opbygning
Uddannelsen består af syv semestre:
- 1.-4. semester: De første semestre er bygget op omkring et semesterprojekt eller en virksomhedscase, som skal løses i grupper eller individuelt
- 5. semester: Du er i praktik i en dansk eller udenlandsk virksomhed
- 6. semester: Du får undervisning i Smart Factory og Digital Marketing in Industrial Applications og et valgfag. På dette semester er der også mulighed for studieophold i udlandet
- 7. semester: Du får undervisning i Global Supply Chain og skriver bachelorprojekt
Fagområder
Uddannelsen består bl.a. af følgende fagområder:
- Teknologiske ressourcer: Strategiske analyser af virksomhedens teknologiske ressourcer med udgangspunkt i virksomhedens interne teknologiske forhold
- Strategiske forretningsgrundlag: Strategiske analyser af virksomhedens interne og eksterne forhold
- Interrelationelle forhold: Kommunikation, kulturforståelse samt organisationsudvikling og -forståelse
Titel
Du får titlen professionsbachelor i eksport og teknologi, når du har gennemført uddannelsen. Uddannelsens engelske titel er Export and Technology Management.