Uddannelsen giver dig forretningsforståelse og du lærer om det gode købmandskab. Du får kompetencer til at arbejde med digital marketing og e-commerce, dvs. salg af produkter og services online.
Uddannelsen er både teoretisk og i praksis. Du lærer fx at bygge og optimere en webshop og producere webindhold.
Fag
Du har fag som:
- Forretningsforståelse, driftsøkonomi, digital forretningsforståelse samt projektstyring
- Marketing, customer experience, digital marketing samt content marketing
- Webteknologi, E-commerce teknologi, UX & CRO, dataanalyse samt e-eksport
Specialisering
På 4. og 6. semester skal du specialisere dig, hvor du har mulighed for at vælge 6 specialiseringsfag. Specialiseringerne tager udgangspunkt i aktuelle behov inden for branchen og kan fx være:
- Sociale medier (Organisk og betalt)
- SEO (søgemaskineoptimering)
- Influencermarketing
- E-mail marketing
- Paid search (annoncering)
- Online markedspladser
- Branding og kreativ eksekvering
Titel
Du får titlen professionsbachelor i e-commerce og digital marketing, når du har gennemført uddannelsen. Den engelske titel er Bachelor in E-commerce and Digital Marketing.