På kandidatuddannelsen i oplevelsesøkonomi lærer du at analysere, udvikle, planlægge og afvikle kulturelle aktiviteter eller projekter. Det kan fx være kunstbegivenheder, sports- og medieevents eller festivaler.
Fag
Du vil få undervisning i fag som fx:
- Kulturanalyse, hvor du undervises i kulturdynamiske teoridannelser og forståelsesformer og præsenteres for oplevelsestypologier og oplevelsesstrategier
- Entrepreneurskab, hvor du får grundlæggende viden om entrepreneurielle processer og et spektrum af innovative tankegange
- Stedsteori, hvor du arbejder med konkrete steder fx kulturarvs-/erindringssteder, regioner, byer, naturområder, etc. som et oplevelsesrum
- Designprojekt, hvor du får indsigt i og skal anvende forskellige designmetoder og -processer på et oplevelsesdesign
- Kommunikationsstrategi, hvor du får praktisk og teoretisk indsigt i kommunikation og brandmanagement samt brugen af markedsføring og forbrugeridentitet i oplevelsesøkonomien
Udgangspunkter for dine projekter kan være de fagområder, du har beskæftiget dig med i din bacheloruddannelse.
Titel
Kandidatuddannelsen giver den akademiske titel cand.mag.