Bacheloruddannelsen kombinerer det samfundsvidenskabelige fagområde med det humanistiske, og du har både fag som erhvervsøkonomi, marketing, ledelse samt sprog, kultur og samfundsforhold. De to områder fylder lige meget på studiet.
Valg af sprog
Du kan læse negot. med sprogene engelsk og tysk, og du skal fra start vælge et af disse sprog. Du lærer at beherske det valgte sprog og de kulturelle koder, der ligger implicit i sproget.
Sproglig-kulturel del
På den sproglig-kulturelle del af studiet lærer du mundtlig og skriftlig sprogfærdighed i et af sprogene engelsk eller tysk. Du får kendskab til hovedtrækkene i det valgte sprogområdes historie, kultur og samfundsforhold. I kommunikationsfagene lærer du om interkulturel kommunikationsteori, som indeholder sprogligpsykologiske og sociale aspekter.
Erhvervsøkonomiske hovedområder
På den økonomiske del af uddannelsen får du et grundlæggende kendskab til tre erhvervsøkonomiske hovedområder:
- Økonomi, hvor du har fag som statistik, virksomhedsøkonomi og international økonomi
- Marketing, hvor du fx studerer forbrugeradfærdsteori
- Erhvervsøkonomi, der indeholder fag som organisation og ledelse
Titel
Uddannelsen giver den akademiske titel BA.