På uddannelsen i international virksomhedskommunikation i spansk får du først og fremmest mundtlige og skriftlige færdigheder i det spanske sprog og bliver undervist i spansk grammatik, oversættelse og tekstforfatning. Uddannelsen klæder dig på til dels at kommunikere mundtligt på spansk og dels at oversætte og skrive fagsproglige tekster, som fx kan være forretningsbreve, salgsbrochurer, produktbeskrivelser, brugsvejledninger, websider og pressemeddelelser.
Du lærer at skrive tekster, der er rettet mod specifikke målgrupper, fx i forbindelse med en virksomheds markedsføring af et produkt, der skal sælges i udlandet, og du opnår virksomhedsforståelse ved at lære om forskellige organisationsformer og organisationskulturer i store og små virksomheder og organisationer.
Du arbejder desuden med virksomhedskommunikation og interkulturel markedskommunikation og får viden om kultur- og samfundsforhold i Spanien og spansktalende lande i Latinamerika.
Titel
Uddannelsen giver den akademiske titel BA.