Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere i alle større eller mindre virksomheder, der betjener og kommunikerer serviceorienteret med kunder og gæster, og som samtidig skal holde en høj hygiejne på stedet.Dette kursus er på basalt niveau og kræver ingen forkundskaber.
Kursus
Hygiejne i kunde- og gæstebetjening
Efter kurset kan du levere en høj og sikker hygiejne på en imødekommende og professionel måde over for dine kunder og gæster - og samtidig guide dem til at overholde gældende retningslinjer.Du kender til regler og vejledninger om at forebygge smitterisiko og brug af desinfektions- og værnemidler samt værneforanstaltninger og kan på den baggrund holde en høj hygiejne i forhold til at betjene kunder og gæster.
Fakta
- Navn:
- Hygiejne i kunde- og gæstebetjening
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 1,0 dag
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2735
- Fagkode:
- 49792-
-
Mål
Deltageren kan bidrage til at skabe tryghed hos kunder og gæster om hygiejnen. Deltageren kan kommunikere på en imødekommende og professionel måde over for kunder og gæster på stedet, gennem kendskab til myndighedernes regler og vejledninger om forebyggelse af smitterisiko.Deltageren kan kommunikere hensigtsmæssigt med kunden i forhold til foranstaltninger for brug af desinfektions- og værnemidler.Deltageren kan finde relevante informationer og holde sig opdateret gennem brug af hjemmesider og sociale medier.