Kursus

Receptionens innovative serviceydelser

Uddannelsen er for erfarne medarbejdere i receptioner, som ønsker ny inspiration og værktøjer inden for udvikling af innovative serviceydelser. Uddannelsen giver kompetence til at udvikle serviceprodukter i tråd med virksomhedens brand ud fra viden om serviceydelser, virksomhedens gæster, værtskab, gæstebetjening og gæstepsykologi.

Fakta

Navn:
Receptionens innovative serviceydelser
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2279
Fagkode:
48009-

-

Målgruppe

Uddannelsen henvender sig til den faglærte og ufaglærte receptionist på hoteller, hostels, vandrehjem, campingpladser, konferencecentre, kroer samt herregårde og slotte, som udbyder overnatning

Mål

Deltageren kan anvende viden om virksomhedens gæster og gæstesegmentering til at udvikle nye produkter og serviceydelser inden for hotel og restaurant, der er i overensstemmelse med virksomhedens kendetegn. Deltagen kan videreudvikle virksomhedens eksisterende produkter og serviceydelser i takt med udviklingen og gæsternes forventninger. Deltageren kan anvende viden om serviceydelser, gæstebetjening, gæstepsykologi og værtskab til at målrette udviklingen af virksomhedens produkter og serviceydelser inden for hotel og restaurant til den enkelte gæst.

Varighed

2,0 dage

Eksamen

Der er ingen eksamen. Uddannelsesstedet skal udstede et uddannelsesbevis til deltagere, der efter underviserens vurdering har opnået de mål, der er beskrevet i målformuleringen.

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.