Uddannelsen er udviklet til faglærte salgsmedarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der skal udføre planlægnings- og udviklingsopgaver inden for koncept og marketing.Det anbefales, at deltageren har gennemført Konceptstyring i detailhandlen, Markedsanalyse i detail- og handelserhvervet samt Konceptanvendelse i detailhandlen eller har tilsvarende kvalifikationer.
Kursus
Konkurrentanalyse i detailhandlen
Efter uddannelsen kan deltageren udarbejde forskellige former for konkurrentanalyser og vurdere butikkens konkurrencemæssige styrker og svagheder. Deltageren kan opstille nye driftsmål og iværksætte operative handlinger for butikken.
Fakta
- Navn:
- Konkurrentanalyse i detailhandlen
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 3,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2265
- Fagkode:
- 40049-
-
Mål
Deltageren kan udarbejde forskellige former for konkurrentanalyser for eget markedsområde, samt vurdere butikkens konkurrencemæssige styrker og svagheder. Deltageren kan, ud fra analysens resultat, justere og opstille nye driftsmål for butikken. Deltageren kan iværksætte operative handlinger ud fra konkurrentanalysens resultat.