Uddannelsen er udviklet til faglærte salgsmedarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der skal udføre planlægnings- og udviklingsopgaver inden for koncept og marketing.Det anbefales, at deltageren har gennemført Konceptstyring i detailhandlen eller har tilsvarende kvalifikationer.
Kursus
Konceptopfølgning i detailhandlen
Efter uddannelsen kan deltageren aktivt foretage opfølgning og tilpasning af det fastlagte koncept. Deltageren kan foretage mindre justeringer i planlægning og gennemførsel af ønskede profilmål.
Fakta
- Navn:
- Konceptopfølgning i detailhandlen
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2265
- Fagkode:
- 40068-
-
Mål
Deltageren kan foretage opfølgning på dele af butikkens koncept, og foretage mindre profiltilpasninger på taktisk og operativt niveau. Med udgangspunkt i butikkens målsætninger, kan deltageren lave opfølgning af såvel kvantitative som kvalitative mål ud fra parametre som fx salgsklar butik, kampagnevarer, udsolgt-situationer samt butikkens kvalitets- og serviceniveau. Deltageren kan herudfra lave konkrete afgrænsede profiltilpasninger i butikken.