Kursus

Datadrevet markedsføring

Efter kurset kan du bruge data til at målrette virksomhedens markedsføring på nettet og dermed øge salg og kundefastholdelse. Du lærer at indsamle data og foretage monitering. Du vil lære at analysere den indsamlet data og strukturere informationen i relevante systemer inden for de lovmæssige rammer for håndteringen af personfølsomme data. Derudover vil du lære at bruge de indsamlede data til at oprette kampagner og bidrage til udviklingen af virksomhedens online koncepter.

Fakta

Navn:
Datadrevet markedsføring
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
3,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2265
Fagkode:
49834-

-

Målgruppe

Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med datadrevet markedsføring eller ønsker at arbejde med datadrevet markedsføring inden for detailhandelen.

Mål

Deltageren kan løbende og systematisk indsamle data fra relevante kilder. Deltageren kan analysere data for at opnå forståelse for forskellige målgruppers adfærd og præferencer. Deltageren kan udarbejde effektmålinger ud fra analyserede data med henblik på at målrette salgs- og markedsføringsindsatsen. Deltageren kan oprette markedsføringskampagner og bidrage til udviklingen af online koncepter. Ud fra viden om den gældende lovgivning og håndtering af personfølsomme data har deltageren kendskab til, hvordan deltageren må lagre og strukturere information om kunderne i relevante systemer.

Varighed

3,0 dage

Prøve

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.