Du får forståelse for markedet, viden om praksis inden for installationsbranchen og kendskab til forskellige kommunikationskanaler, herunder webbaseret kundekommunikation.
Du lærer at:
- anvende værktøjer til at udarbejde en situationsanalyse for en virksomhed/organisation med henblik på at opstille en markedsførings- og salgsstrategi
- formidle sammenhængende/integreret markedsføringsindsats over for udvalgte kundeseg-menter
- vurdere et produkt/serviceydelses egenskaber, fordele og udbytte i forbindelse med salgs-arbejdet i specifikke kundesegmenter
- anvende de mest optimale salgsteknikker tilpasset konkrete produkter/serviceydelser i specifikke kundesegmenter
- anvende de mest optimale salgsteknikker tilpasset konkrete produkter/serviceydelser i specifikke kundesegmenter
Undervisningen
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsesteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Du kan tage en hel akademiuddannelse eller vælge enkelte fag.
Du kan selv sammensætte en fleksibel akademiuddannelse ved at kombinere moduler fra forskellige akademiuddannelser. Tal med studievejlederen på uddannelsesstedet om mulighederne for at sammensætte en uddannelse, der passer til dine behov.
Erhvervsakademierne kan tilbyde indledende kurser, der forbedrer grundlaget for at gennemføre nogle fag. Kontakt den skole, hvor du vil søge optagelse til akademiuddannelsen, hvis du er i tvivl om dine forudsætninger.