Som it-supporter er din vigtigste opgave at sørge for, at it-systemer virker. Både for den enkelte bruger og for virksomheden.
Brugersupport
Når brugere fx har problemer med at logge ind eller oplever, at et computerprogram driller, er det dig, de ringer eller skriver til for at få hjælp.
Gennem dialog finder og retter du fejl eller vejleder i, hvordan brugeren selv løse problemet. Du kan arbejde med alt fra simple spørgsmål til mere avancerede funktioner og fejl.
Ofte står du også for at udarbejde skriftlige vejledninger, der er lette at forstå for brugerne.
Drift og vedligehold
Udover at yde support er du som it-supporter ofte også involveret i drift og vedligehold af virksomhedens it-systemer.
Du kan fx sætte nye computere, smartphones og andet it-udstyr op, indstille og opdatere programmer og arbejde med it-sikkerhed.
Som it-supporter har du kontakt med mange mennesker i løbet af en dag og har fokus på at give brugere en god oplevelse med at bruge it.