HD 1. del, den erhvervsøkonomiske diplomuddannelse
Hold

HD1 - Design af undersøgelser og analyser

HD er en videregående uddannelse inden for ledelse og erhvervsøkonomi, der giver dig grundlæggende viden om erhvervsøkonomiske metoder og værktøjer.

HD er en fireårig uddannelse på deltid, der består af to selvstændige uddannelsesforløb: HD1 og HD2. 

Ud over erhvervsøkonomi får du undervisning i fag som dataanalyse, samfundsøkonomiske teorier og metoder og erhvervsret. 

Uddannelsen henvender sig til dig, som ønsker at supplere dine erhvervserfaring med en teoretisk uddannelse for at opnå kompetencer inden for ledelse, økonomi og organisation.

Holdinformation

Startdato: 01/04/2025
Slutdato:
13/06/2025
Optagelsesfrist:
06/01/2025
Afholdelsesform:
Aftenundervisning
Undervisningstidspunkt:
Mandag/tirsdag/onsdag/torsdag 17.10 - 20.40
Antal lektioner:
34
Hjemmeside:
Kontaktperson:
HD1 Sekretariatet
Kontaktinformation: Copenhagen Business School - Handelshøjskolen (CBS Handelshøjs)
38152750
hd1@cbs.dk
Undervisningen foregår: Solbjerg Plads 3
2000 Frederiksberg
Pris:
4 550.00
Tilmeldingsblanket:
Skolens tilmeldingsblanket
Skolens tilmeldingsside:

Beskrivelse

Som man spørger, får man svar
Værdien af en markedsanalyse afhænger ikke kun af, hvad du spørger om, men også af hvordan du spørger. Det får du erfaring med på kurset, hvor vi arbejder med forskellige erhvervsøkonomiske metoder, teknikker til indsamling og vurdering af data, og hvordan du systematiseret og kvalificeret designer undersøgelser, som skal belyse eller løse konkrete problemstillinger for en virksomhed. Efter kurset vil du derfor være kvalificeret til at planlægge og gennemføre analyser og ikke mindst vurdere kvaliteten af data og undersøgelser, som du selv eller andre har gennemført.

Kurset udbydes også som en et fast track forløb.

Kurset vil især have fokus på:
Valg af tilgang til problemformulering og analyse
Valg af teknikker til dataindsamling
Analyse og kritisk vurdering af data
Vurdering, præsentation og perspektivering af resultater
Sikring af kvaliteten i undersøgelser

Uddannelsessteder