Kurset retter sig mod den administrative medarbejder, der skal bidrage til virksomhedens tilstedeværelse på digitale platforme som f.eks. hjemmeside, sociale medier.
Virksomhedens digitale profilering
Fakta
- Navn:
- Virksomhedens digitale profilering
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2268
- Fagkode:
- 49436-
-
Mål
Deltageren kan medvirke i planlægning, vurdering og vedligeholdelse i forbindelse med at opbygge en profil af virksomheden på digitale platforme som f.eks. hjemmeside, sociale medier. Deltageren kan bidrage selvstændigt til de strategiske overvejelser man bør gøre sig, for at sikre at virksomhedens digitale profilering imødekommer og opfylder behovene hos kunder, samarbejdspartnere som f.eks. offentlige instanser (smiley-ordning, godkendelser, lovmæssige krav, returret), revisorer (CSR-rapport osv.) e-mærket (valgfrit), samt når eksterne leverandører (f.eks. web/designbureauer, kommunikationsbureau) skal arbejde med virksomhedens digitale profilering. Deltageren kan desuden bidrage selvstændigt med overvejelser om, hvorvidt der på hjemmesiden skal være f.eks. kataloger, guider, kalender, medlemsside osv., eller om f.eks. mail-udsendelser skal integreres på hjemmesiden - eller der skal bruges en ekstern mail-platform. Overvejelserne skal forstås bredt som de systemer, programmer, fagpersoner mv., der bør inddrages for at gennemføre en administrativ, økonomisk og juridisk forsvarlig digital profilering af virksomheden.Deltageren kan på et operationelt niveau løbende opdatere, vedligeholde og udvide hjemmesiden/profilen.