Arbejdsmarkedsuddannelsen er rettet mod ejendomsfunktionærer og tekniske servicemedarbejdere, der dagligt kommunikerer med brugere og beboere.
Kursus
Kommunikation, ejendomsservice
Du lærer at vælge at kommunikere med forskellige brugere og beboere på en serviceminded måde fx i forbindelse med vejledning og instruktion i brug af lokaler og fælles faciliteter.Du lærer også om at afkode adfærd og vurdere, hvordan situationer kan udvikle sig til konflikt.
Fakta
- Navn:
- Kommunikation, ejendomsservice
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2636
- Fagkode:
- 48459-
-
Mål
Efter endt uddannelse kan deltageren:Ved kommunikationKommunikere hensigtsmæssigt på baggrund af viden om beboeres og brugeres forskellige behov og forventninger.Fremstå serviceminded og kompetent ved formidling af regler og procedurer.Vælge den rette kommunikation ved instruktion og vejledning i brug af maskiner, lokaler og fællesfaciliteter med:- Brugere- Kollegaer- HåndværkereVed vurdering af en given situationAfkode brugere og beboeres adfærd.Vurdere om en given situation kan udvikle sig til en konflikt.Agere og vejlede aktivt og positivt i forskellige situationer.Vise fleksibilitet i forhold til f.eks. at blive afbrudt i arbejdsopgaver.