Uddannelsen gør dig klar til at arbejde med strategisk drift og udvikling af webshops og e-handelsløsninger i en branche, der er i hastig forandring.
Opbygning
Uddannelsen er opbygget af seks nationale fagområder:
- Digital forretningsforståelse: Forretningsmodeller, værdikæde, kunderelationer og forretningsstrategi
- E-handelsteknologier: Opsætning, integration og drift af e-handelssystemer og teknologier
- Customer experience: Analyse, kortlægning og design af kundeoplevelsen off- og online
- Advanced digital marketing: Analyse, planlægning og eksekvering af digital markedsføring
- Dataanalyse: Værktøjer til at indsamle, analysere, konkludere, afrapportere og handle på baggrund af data
- Metode og videnskabsteori: Forståelse for teori og metode samt kvantitative og kvalitative undersøgelsesmetoder
Der er også valgfag og lokale fagområder. Se nærmere på uddannelsesstedernes hjemmesider.
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen professionsbachelor i e-handel. Den engelske titel er Bachelor of E-commerce Management.