Uddannelsen består af fagmoduler, valgfag og masterprojekt.
Modul 1: Læring og kompetenceudvikling i et individuelt perspektiv (15 ECTS)
Modulet introducerer til centrale teorier om voksnes læring og kompetenceudvikling.
Du arbejder med:
- Kompetencebegrebet og kompetenceudvikling, voksnes læring og samspillet mellem formel og uformel læring
- Teknologibaseret læring, fx e-learning, simulering og virtuelle læringsmiljøer
- Voksenuddannelsessystemet og livslang læring
- Metoder og videnskabsteori
Modul 2: Organisatorisk læring og udvikling (10 ECTS)
Modulet har fokus på organisatoriske faktorer og vilkår, der påvirker læring og udvikling.
Du arbejder med:
- Teorier om organisatorisk læring og udvikling, fx social læring samt gruppebaseret og tværfaglig læring
- Teknologibaserede læringsformer, fx learning management systems, knowledge management systems og MOOCS (Massive Open Online Courses)
- Læring i et globalt perspektiv, dvs. på tværs af organisationer eller mellem grupper med forskellig baggrund i en organisation
Modul 3: Kompetenceudvikling og evaluering i et bæredygtighedsperspektiv (10 ECTS)
Modulet har fokus på varig udvikling og forandring. Det handler fx om, hvordan man sikrer, at forandring bliver implementeret og forankret, og at kompetencer indlejres og anvendes.
Du arbejder med:
- Teorier om intervention, implementering og evaluering
- Teknologiunderstøttet udvikling og sociale teknologier
- Bæredygtige og helhedsorienterede tilgange til kompetenceudvikling og evaluering
Modul 4: Masterprojekt (15 ECTS)
I det afsluttende masterprojekt arbejder du med en selvvalgt problemstilling, som du behandler og formidler såvel videnskabeligt som i et anvendelses- eller praksisrettet perspektiv.
Valgfag (10 ECTS)
Hvis du tager en hel master i voksnes læring og kompetenceudvikling, følger du desuden valgfag svarende til 10 ECTS.
Valgfagene skifter fra semester til semester. Få en oversigt på DPU's hjemmeside.