International handel og markedsføring er en 1½-årig overbygningsuddannelse, der bygger videre på markedsføringsøkonom eller tilsvarende erhvervsakademiuddannelse.
Uddannelsen giver dig teoretisk viden og forståelse af praksis inden for internationalt orienteret salg og markedsføring.
Du bliver desuden i stand til at lede og samarbejde og tage ansvar for egen, virksomhedens og organisationens læring og udvikling.
Fagområder
Du får viden og kompetencer indenfor:
- Salg og markedsføring: Du lærer at have fokus på hele salgs- og markedsføringsprocessen: fra indsamling, analyse og præsentation af data, produkt- og konceptudvikling, interne og eksterne forhold, til eksekvering og involvering af eksterne samarbejdspartnere og øvrige interessenter.
- Forretningsudvikling og værdiskabelse: Du lærer om forretningsforståelse i et innovativt og udviklingsorienteret perspektiv. Der er fokus på analyse og udvikling af overordnede forretningsmodeller til konkrete handlinger i virksomheden.
- Internationale relationer: Du arbejder med virksomhedens internationale relationer i forhold til medarbejdere, teams, kunder, leverandører og samarbejdspartner således at international udvikling og vækst bliver en del af virksomhedens værdiskabelse.
Titel
Uddannelsen giver titlen professionsbachelor i international handel og markedsføring. Den engelske titel er Bachelor of International Sales and Marketing.