Du lærer om intern og ekstern kommunikation og om branding af en virksomhed. Du arbejder blandt andet med emner som målgruppeanalyse og dataindsamling.
Du bliver trænet i at identificere et kommunikationsbehov og i at planlægge kampagner, løsninger og processer fra ide til færdigt produkt og effektmåling.
Desuden bliver du klædt på til at påtage dig funktionen som sparringspartner for virksomhedens ledelse.
Opbygning
Uddannelsen består af:
- 3 obligatoriske moduler (30 ECTS)
- 2-3 valgfrie moduler (15 ECTS)
- Afgangsprojekt (15 ECTS)
Undervisning
Undervisningen kan veksle mellem forelæsning, diskussion, øvelser, projektarbejde, gruppearbejde og e-læring.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København og Århus
Titel
En fuld diplomuddannelse i kommunikation giver ret til titlen Diplom i kommunikation.
Uddannelsens engelske betegnelse er Diploma of Corporate Communication.