Modulet giver dig viden om de vigtigste teorier og metoder inden for branding og brandingstrategi – og om deres praktiske anvendelse. Herunder får du indsigt i teorien bag anvendelsen af karakterer i branding.
Du får kompetencer til at samarbejde på tværs i organisationen med henblik på at videreudvikle virksomhedens markedsførings- og kommunikationsstrategi og her særligt varetage strategien for branding.
Bl.a. får du forudsætninger for at
- anvende metoder og værktøj til at designe en karakter samt delelementer og brandværdier
- udarbejde en strategi og kampagne, der bygger på en brandkarakter
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Erhvervsakademi Aarhus
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Branding i praksis er valgfrit på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, men kan evt. også indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.