Du bliver rustet til at analysere, vurdere og i praksis løse kommunikationsopgaver inden for sociale medier.
Modulet indeholder emner som:
- Netværkstankegang, kommunikation og engagement
- Sociale medieplatforme og deres brugere
- Opbygning af et engagerede fællesskaber
- Influencer-kommunikation og annocering
- Viral kommunikation
- Brugerinvolvering
- Strategi, ledelse og formulering af politikker
- Samspillet mellem betalte, ejede og fortjente medier i markedsføring (paid, owned, earned)
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Erhvervsakademi Aarhus
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Værd at vide
Sociale medier er valgfrit på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, men kan evt. også indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser.
Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.